Branding kao bitan faktor svakog biznisa
ŠTA JE TO BRANDING?
Branding se kao izvorno engleska reč, teže prenosi na naše govorno područje te je izraz „Branding“ sveopšte prihvaćen širom sveta ali izvorno on označava prepoznatljivost vaše kompanije, proizvoda ili usluge, odnosno, vašeg brenda. Ali zašto je branding toliko bitan za struktura svakog biznisa i marketing strategije? Iako se odgovor sam nameće, suština leži u tome da Branding predstavlja krunu vašeg biznisa i obuhvata celokupnu „priču“ vaše kompanije.
Najpopularniji Branding Proizvodi
KAKO FUNKCIONIŠE BRANDING?
Pod brandingom se podrazumeva svaki postupak koji doprinosu prepoznatljivosti vaše brenda vaše kompanije. Svi smo čuli za proizvode koji se nalaze na slici, zar ne? Upravo tako. Sve gigantske kompanije sa slike su posebnu pažnju posvetile upravo svojoj branding strategiji i potrudile se da mi kao potrošači zaista zapamtimo njihove proizvode i sada se verovatno pitate kako su to postigli? Odgovor, iako veoma opširan, može da se svede u par tačaka koje ćemo i detaljno obraditi, međutim,
sama struktura brandinga funkcioniše tako da vi zapravo niste sigurni kakav tačno pojam o vašem brendu će biti obrazovan kod ljudi. Shodno tome, moglo bi se reći
da Branding strategijom vi stvarate više različitih razumevanja vašeg brenda i upravo zbog toga je zaista teško odrediti koji su to ključni faktori koji doprinose vašem brandingu jer suštinski ključ leži u svakom vašem potezu. Svejedno, izdvojićemo par tačaka koje bi mogle biti najbitnije.
- Logo i Dizajn
- Način pružanja usluga
- Marketing
Logo i Dizajn
Vaš logo i dizajn predstavljaju osnovnu materiju vaše kompanije i brandinga i upravo se i zbog toga nalaze na vrhu naše liste. Da budemo temeljni, logo i dizajn su bitan faktor ali kontinuitet u promociji obe te stavke predstavlja zapravo ono što donosi rezultate. Držite se Vašeg logo-a i dizajna, oni predstavljaju put ka uspešnog brandingu jer se nalaze na prvoj liniji fronta. Oni su ono što ostaje zapaženo.
Način pružanja usluga
U ovaj segment možemo svrstati gomilu stvari ali isto kao i Logo i Dizajn, ovaj segment predstavljaveoma bitnu sekvencu u strukturi jedne branding strategije. Kada pričamo o brandingu, pričamo o svemu onome što dovodi do prepoznatljivosti vašeg brenda a način pružanja usluga je svakako jedan od bitnih činilaca kada je upitanju prepoznatljivost. Pod ovom kategorijom pre svega mislimo na direktan i indirektan odnos sa vašim trenutnim i potencijalnim klijentima. Od manira vaših zaposlenih do načina na koji pakujete vaše proizvode za slanje, sve to utiče na branding i igra zaista bitnu ulogu u vašoj branding strategiji.
Marketing
Marketing u priči o brandingu predstavlja vaše ultimativno oružje, najbolji način kako da stimulišete osećaj vašeg brenda u pogledima trenutnih i potencijalnih klijenata i upravo zbog tooga, marketing kao i svi ostali koraci, mora da prolazi kroz prizmu brandinga. Kao i kod predhodnih koraka, svaki vaš potez direktno ili indirektno utiče na branding vaše kompanije i generiše „mišljenje“ o vašem brendu. Pitate se, a kako uspostaviti marketinšku kampanju sa brandingom kao širom slikom? Odgovor se ne razlikuje mnogo od ostatka; konstantnost i opreznost. „Branding“ pojam mora konstantno da bdi nad bilo kojim vašim korakom na koji se odlučite. Apsolutno sve utiče na branding a marketing je najbolji način da doprete do ljudi jer je to i suština marketinga u osnovi.
PROMOTIVNI MATERIJAL KAO BRANDING STRATEGIJA
Jedan od najboljih medijuma kada je u pitanju Branding je svakako promotivni materijal. Zašto? Pre svega zbog same konstitucije Branding strategije, odnosno uticaja na obrazovanje „ideje“ vašeg brenda kod potencijalne i trenutne klijentele. Iako je spominjali direktne i indirektne postupke brandinga, to i dalje ostaju samo postupci, sam osećaj vašeg brenda se kod ljudi uvek stvara na idirektan način iako je recimo vaša zamisao da lansirate kampanju čija je osnovna premisa upravo branding (direktan postupak), misao o vašem brendu se stvara na indirektan način. U kratkim crtama, ne možete jednostavno reći ljudima „Hajde da zavolite naš brend“, već se do toga dolazi kroz niz suptilnih postupaka i upravo ovde Promotivni materijal igra jako bitnu ulogu. Predstavlja deo svakodnevnice i nije preterano upadljiv a opet je upadljiv dovoljno kako bi stimulisao vašu Branding strategiju. Promotivni materijal predstavlja jedan od ključnih faktora kada je reč o Brandingu.
Najpopularniji promotivni materijal u Srbiji:
- Hemijske olovke
Na prvom mestu sa razlogom. Hemijske olovke predstavljaju najjednostavniji medijum brandinga ali i najpopularniji iz prostog razloga što se iako živimo u digitalnoj eri hemijske olovke i dalje uveliko koriste i praktično su nezamenljive. - Majice
Ovaj reklamni materijal, kao i sam tekstil, predstavlja osnovu brandinga i promovisanja vaše kompanije. Vaš logo na majici govori zaista mnogo i diže svesnost o vašem brendu nemerljivom brzinom. SCENSO je ovlašćeni uvoznik brendova FRUIT OF THE LOOM i RUSSEL EUROPE, proizvođača jednih od najkvalitetnijih majica pogodnih za branding i komfor. - Šolje
Takođe jedan od popularnih proizvoda kada je reč o Brandingu i promovisanju vaše kompanije. Od porcelanske do termo šolje, šolje predstavljaju savršenu "Branding materiju" koja lansirati svesnost vašeg brenda. Upečatljivi i unikatni dizajn šolja ih zaista izvlači iz konteksta pre svega zbog personalizacije. Svako ima svoju šolju. - Upaljači
Njihova rasprostranjenost ih čini savršenim proizvodom za branding. Upaljač predstavlja jednu od onih nezamenljivih svakodnevnih potrebština koje se mogu naći u svakom domu. Upaljači ATOMIC i CRICKET svakako predstavljaju poslednju reč dizajna i spremišta kada je reč o upaljačima i možete ih naći u našem asortimanu. - Rokovnici
Elegantni i jednostavni, rokovnici predstavljaju idealnu površinu za vaš logo i lansiranje vašeg brenda. Uveliko zastupljen u poslovnoj sferi, rokovnik je predstavnik organizovanosti i sažetosti i upravo zbog toga jeste jedan od idealnih materijala za promovisanje vaše kompanije.