Platnena - pamučna torba za kupovinu
Kako da platnena - pamučna torba za kupovinu radi za vaš biznis?
Našu današnju temu započinjemo sa dva pitanja:
Da li volite da dobijate poklone?
Da li idete kupovinu?
Naizgled nema mnogo veze jedno sa drugim osim što je odgovor na oba pitanja veliko DA.
Davno su prošla vremena kada je ceger za kupovinu imao svoje stalno mesto u domu i ako baš hoćete, svog vlasnika.
Znalo se ko odlazi u nabavku i u koje vreme sa uvek istim platnenim ili kožnim cegeroma ili čak korpom od pruća.
Bila su to neka druga dosta sporija vremena koja se nisu merila alarmima, podsetnicima i rokovima.
Živelo se mirnije, kupovalo manje i pametnije.
Uz to, odlazak u svakodnevnu nabavku je bio i prilika da se poznanici sretnu, porazgovaraju na ulici, da se komšinica svrati na kafu.
Plastična kesa
Ukoliko ovo čitate, gotovo sigurno ne pripadate toj gardi naoružanoj skupim cegerom koji se održava i godinama čuva.
Vaš život, na žalost, obeležavaju plastične kese.
Od onih tankih, bezličnih obojenih ružnim bojama do onih modernijih, dizajniranih da se slažu uz brend koji reklamiraju i koje obično sačuvate za drugi put kada vam zatreba da nešto ponesete.
Jedna krilatica kaže da je odlika svake srpske kuće kesa u kojoj se čuva mnoštvo drugih kesa.
U one proste, tregerice odlažetemo đubre koje ujutru ponesemo do prvog kontejnera.
Kada dune košava rastera smog ali i razveje mećavu kesa.
Okači nam ukrase po drveću koji izgledaju kao poderana nada o ekološki čistijoj sredini u kojoj ćemo jednoga dana uživati.
Da li su plastične kese postale jedno od ružnih obeležja savremenog života.
Obične plastične kese koje najčešće upotrebljavamo napravljene su od sirovina dobijenih preradom nafte. Najćešće je to polietilen (PE).
U teoriji, moguće ih je reciklirati ali u praksi je to teško izvodivo i neprofitabilno jer ove kese imaju veliku zapreminu ali malu masu i potrebno je mnogo truda da bi se reciklaža isplatila bilo kome u lancu od prikuoljanja sekundarnih sirovina do firmi koje se bave reciklažom.
Da li će plastične kese najzad otići u istoriju
Poslednjih godina u skladu sa globalnim rastom ekološke svesti sve češće smo svedoci inicijativa za ukidanje plastičnih jednokratnih kesa.
Na primer Nemačka najavljuje zabranu ovih kesa od 2022. godine.
Druge pak zemlje obične PE kese zamenjuj onim biorazgradivim ili pak kesama koje se mogu kompostirati.
Naslovi u novinama poput onog “Da li je plastičnoj kesi odzvonilo?”su sve šešći.
Svi smo svesni da je ideja o odustajanju od ovog zagađivača prirode, koji je u samom vrhu ekoloških neprijatelja naše planete, potreba i neminovnost.
Pojedini prodajni lanci u našoj zemlji već neko vreme naplaćuju plastične kese.
Ideja kaoja stoji iza ovog koraka-naterat potrošače da nose torbu u nabavku i tako smaniti potrošnju kesa zagađivača okoline.
Stanete li u red samoposluge, videćete da ideja nije zaživele.
Simbolična cena od nekoliko dinara nas nike naterala da promenimo navike..
Kako da unapredite svoj posao ukidanjem plastične kese
Iz perspektive kupca, potrošača koji je u gužvi, žuri, u kupovinu ide usput u povratku sa posla, ova mala plastična stvarčica je vrlo praktična i tako neophodna.
Zašto?
Prosto zato što potrošač obično u načelu ima pozitivan stav o očuvanju prirode ali u praksi nije spreman da se potrudi na tom planu.
Prosečan potrošač samo želi da brzo obavi kupovinu i da pazar u nečemu ponese do kola i unese u svoj dom.
O zaštiti prirode razmišlja kasnije uz pivo i to samo deklarativno.
Iz perspektive trgovca ili vas koji želite da najbolje moguće promovišete svoj proizvod, vaš je zadatak da potrošaču ponudite adekvatnu zamenu za jednokratnu plastičnu kesu i da pri tom i sami imate neke koristi od toga.
Naime, platnena - pamučna torba za kupovinu je vrlo zgodno mesto sa puno prostora da se na njoj smesti reklamna štampa.
Sada dolazimo do veze između uživanja u kupovini i dobrog osećaja kada primamo poklon.Pogledajmo kako platnena torba koju ćete potrošaču pokloniti da u njoj ponese kupljeno može da radi za vas.
Poklon torba kao dobar marketinški alat
Primarni zahtev svakog posla je privlačenje više klijenata.
To se postiže dobrim marketingom za koji su vam potrebni dobri alati. Dobro izabrana marketinška forma treba da dospe do ciljne grupe.
Potrebno je izgraditi osećaj poverenja i naklonosti između dobavljača robe ili usluga i potrošača istih.
Marketing je važan jer omogućava preduzećima da održavaju dugotrajne i uvek prisutne odnose sa svojom publikom. To nije jednokratno rešenje, to je stalna strategija koja pomaže preduzećima da cvetaju. Angažovanje kupaca je srce svakog uspešnog posla.
Marketing je odavno postao mnogo, mnogo više od reklamnih spotova na TV-u.
Reklamiranje se preselilo na druge kanale, postalo sofisticiranije i, mada na izgled jednostavnije, zapravo dosta složenije.
Marketing savremenog doba treba da radi suptilnije, da ne skreće pažnju na sebe, da ne iritira i ne poziva otvoreno potrošača na kupovinu.
Reklama treba da nađe put do emocije, jer upravo to, zadatak joj je dapotencijalnom kupcu proda dobar osećaj.
Jedan od vidova suptilnog uticaja na potrošača su i sitni promo pokloni.
Znate onaj dobar osećaj kada dobijete tester neke kreme ili bočicu crafted beer za degustaciju u nekom supermarketu, plastičnu činiju koja vam realno i nije neophodna…
Platnena - pamučna torba za kupovinu, u narodu popularna kao ceger, je vrlo zgodan način spajanja dobrog marketinga sa podizanjem ekološke svesti i očuvanja prirode.
Iz vaše pozicije, imaoca brenda koji treba što bolje ispromovisati i prodati, platnena kesa je odlično mesto na koje ćete smestiti svoj logo, svoj reklamni slogan i slično.
Iz perspektive kupca koji će svoj pazar dobiti spakovan u dopadljivu višekratnu ekološku torbu umesto ružne kese, vi ste već zaradili jedan veliki plus.
Platnena - pamučna torba za kupovinu sa vašim brendom na sebi deluje na više nivoa na potrošača.
Prvi nivo je radost zbog dobijenog poklona.
Poklanjanjem se uspostavlja poseban odnos sa drugom osobom bez obzira da li je reč o romantičnoj, profesionalnoj ili vezi potrošača i vas kao, uslovno rečeno, prodavca.
Zapravo, davanje poklona je važan oblik ljudske interakcije
Pokloni mogu biti fantastičan metod za pojačavanje tržišta za vaše poslovno preduzeće. Kada kupci dobiju gratis poklon ili promotivni poklon, osećaju se kao da su postigli bolju ponudu. Mnoga preduzeća, uključujući kompanije sa najboljim imenima, poput banaka, i hiljade drugih koriste darivanje u službi promocije svog posla.
Svi smo videli reklame koje obećavaju besplatan set alata, noževe i druge razne dodatke za otvaranje računa, plaćanje pretplate i razne druge stvari. Promotivni pokloni čine izvanredan marketinški alat.
Ukoliko želite da se približite nekome tada mu poklonite nešto.
Marketinški stručnjaci su izračunali da davanjem sintih jeftinih reklamnim materijalom možete pospešiti svoj posao za čak 60%.
Neverovatno, zar ne?
Koje su prednosti poklanjanja klijentima?
U svakom poslovnom poduhvatu osnovno je izračunavanje njegove isplativosti.
Ukoliko vam se čini da je ovaj vid promocije vašeg posla investicija koju treba zaobići, pogledajmo koje su prednosti poklanjanja klijentima:
- Uspostavljanje boljih poslovnih odnosa: poklanjanjem pokazujete klijentima koliko su oni zapravo važni za vas. U ljudskoj prirodi je potreba za osećajem važnosti. Date li nekome taj osećaj, kupili ste njegovu naklonost.
- Privlačenje novih klijenata: ovo je jedan od najboljih načina da ostavite utisak na kupca robe ili usluge. Ovaj vid investiranja u posao vraća vam se kroz privlačenje novih klijenata koji vam donose novi profit. Svakako, poklon mora biti nešto korisno, u ovom slučaju platnena torba, što će podstaći klijenta da vas se seti svaki put kada upotrebi vaš poklon.
- Izgradnja imidža brenda: pokloni su domišljati predmet koji pomaže u stvaranju svesti o brendu i izgradnji imidža brenda na tržištu. Mnoga preduzeća mogu da koriste sopstvene marketinške i reklamne alate, ali ovi reklamni materijali pomažu u hvatanju širokog tržišta i održavanju imidža vašeg brenda
- Povećanje prodaje: srž svih promo aktivnosti koje preduzimate. I nastojanje prikazivanja svog posla kao društveno odgovornog i ekološka svesst o štetnosti plastične ambalaže i poklanjanje promo darova, sve se na kraju svodi na krajnji cilj privlačenja što više potrošača vašeg proizvoda tj. Povećanje prodaje.
- Pozitivan utisak kod postojećih klijenata: pokloni su relativno jeftin način da impresionirate postojeće klijente i da im još jednom skrenete pažnju na sebe. Na ovaj način dodajete vrednos svom poslovanju.
Da li je promo torba isplativ marketinški potez?
Verovali ili ne...…
- 8 od 10 potrošača poseduje između 1 i 10 promo proizvoda
- 53% ovih ljudi koristi promo proizvode bar jednom nedeljno
- 6 od 10 ovih ljudi čuva promo proizvode duže od 2 godine
- Samo 1 od 5 ljudi baci dobijeni promo proizvod
Brojke ne lažu, promo proizvodi koje poklanjamo klijentima zaista rade.
Platnena - pamučna torba za kupovinu kao promo materijal koji se poklanja klijentima, najčešće kupcima u samoposlugama i drogerijama ali i poslovnim partnerima i posetiocima štandova na sajmovima je skuplja od plastične kese.
Kese su takođe podesno mesto za štampu podataka o kompaniji. Ova mogućnost se dosta koristi u marketingu.
Kese nekada reklamiraju brend ali isto tako i svaki prodajni lanac, radnja pa i običan butik ima svoje kese sa sopstvenim logom, mejl adresom i brojem telefona.
Ono što promo torbi daje prednost je trajnost materijala.
Za razluku od kese koja će biti odbačena obično već istog dana, životni vek platnene torbe je mnogo duži.
Vaša reklama odštampana na njoj je trajna reklama koja nastavlja da živi sa vlasnikom torbe.
Da, u startu ćete uložiti više novca u izradu torbe ali će vaša reklama biti trajna i pri tom pokretna. Ići će u nove nabavke, putovaće u druge gradove i svuda sa sobom nositi vašu priču.
Šta razlikuje dobru od loše platnene promo torbe
Odgovor je jednostavan: kvalitet i stil.
Na isti način na koji se dobre cipele razlikuju od loših, kaput, automobil ili bilo koji drugi predmet.
Vaša promo torba treba da ponese što bolju sliku o vama.
Potrebno je da:
- Bude napravljena od kvalitetnog i izdržljivog materijala koji se može prati I održavati kako bi vaša reklamna poruka živela što duže.
- Bude funkcionalna, ni premala ni prevelika. Odsustvo upotrebne vrednosti osudiće vašu torbu na kontejner ili neku mračnu fijoku u ostavi.
- Ima dobar dizajn. Jednom sam dobila divnu platnenu torbu iz Pariza. Izgledala je kao da je sam Pikaso po njoj slikao. Takvom torbom će svako rado zameniti plastične kese.
- Ima kvalitetnu štampu koja se ne briše prilikom pranja i održavanja i čuva sve vaše bitne podatke na sebi.
Razlika između dobre i loše platnene torbe je što ovu prvu rado koristimo a onu drugu ružnu i od lošeg platna bacimo ili odložimo u neki mrak gde se ono što je vama bitno na njoj neće videti.
Kako napraviti dobru promo torbu
Dobre promo torbe i drugi reklamni materijal prave dobri kreativni timovi.
Bilo po vašem nacrtu ili da idejno rešenje prepustite nama, SCENSO kreativni tim se bavi izradom promotivnog materijala svih vrsta.
Proizvodi nastali u našoj izvedbi će na pravi način predstaviti vaš posao sa puno stila,privlačnog šarma i kreativne unikatnosti.
Sigurni smo da će vašu promo platnenu kesu svi rado nositi u kupovinu.
A ona, vaša torba, širiće dobar glas o vama kao ekološki osvešćenoj kompaniji.
SCENSO tim dizajnira torbe koje će vaši potrošači voleti.
Evo zanimljivih načina kao da vaša promo torba radi za vas:
- Odnesite je na sajam.
Sajmovi su mesto gde se srećemo sa mnogo ljudi, potencijalnih klijenata. Potrebno vam je nešto što će ih naterati da zapamte ime vašeg brenda. Svi neophodni podaci nalaze se odštampani na vašoj platnenoj torbi. Uz to u nju će zgodno stati flajeri, katalozi i drudge promo sitnice sa vašeg štanda.
- Poklonite torbu na mestu gde se prodaje vaš proizvod
Ovo je posebno zgodan vid promocije za proizvode koji spredmet svakodnevnih kupovina poput hrane i kozmetike.
- Praznični poklon
Mnoge kompanije imaju dobru praksu slanja poklona klijentima za Božić, Vaskrs ili povodom jubileja firme.
U platnenu torbu možete spakovati rokovnike, hemijske olovke, opaljače pa čak i boc dobrog vina.
Umesto kartonske kese koja ima mnogo kraći životni vek, vaša promo torba će još dugo živeti i biti izložena pogledima potencijalnih klijenata radeći produženo reklamu za vaš posao.
Da li ste znali o promo materijalu?
-Osamdesetih godina prošlog veka, marketing je još bio u povoju u odnosu na naše doba.
Istini za volju, imao je i daleko manji broj medija preko kojih se plasirao.
Ipak, neki domišljati ljudi su platnenu torbu već tada koristili kao svojevrstan vid reklame.
Nekoliko brendova je svoj deterdžent za vešprodavalo u pamučnim vrećicama koje su se veoma lako pretvarale u kvalitetne kuhinjske krpe.
Šta mislite koji se prašak bolje prodvao, onaj sa platnenom kama jošesom ili onaj drugi?
-Prvi štampani kalendari su poklonjeni srpskim porodicama još davne 1791 godine.
Da li je to početak marketing u srbiji?
-Prosečni raspon pažnje potrošača je 8 sekundi. Zato ga što češće podsećajte na sebe ali suptilno.